mijnHMC

mijnHMC is uw veilige online patiëntenomgeving bij HMC. Hier kunt u altijd en overal op kijken. U vindt op mijnHMC alle informatie over uw behandeling. Ook kunt u via mijnHMC een vraag stellen aan uw behandelaar of een herhaalrecept aanvragen. Hieronder vertellen we u hoe mijnHMC werkt. Maar ook wat u hier allemaal kunt doen en regelen.

Printknop

mijnhmc web

Inloggen op mijnHMC

Log hier in op mijnHMC >>

 U kunt met uw computer, mobiele telefoon of tablet inloggen op mijnHMC. Dit kan op twee manieren:

  • Inloggen met uw DigiD
    Met DigiD kunt u makkelijk en veilig inloggen op mijnHMC. U kunt inloggen met DigiD nadat u zich als patiënt heeft ingeschreven bij de inschrijfbalie van HMC.

    Op deze website vindt u filmpjes over het aanvragen en gebruiken van DigiD.
  • Inloggen met uw verwijsnummer
    Heeft u van uw huisarts of een andere zorgverlener een ‘verwijsnummer’ (ook wel ZorgDomein nummer) gekregen? Dan kunt u daarmee inloggen. U kunt daarna zelf een afspraak maken via mijnHMC en uw persoonlijke gegevens aanpassen. Wilt u uw medisch dossier bekijken? Dan moet u inloggen met DigiD.

Wat kunt u doen op mijnHMC?

  • Uw persoonlijke gegevens bekijken en veranderen
  • Een vragenlijst invullen
  • Een afspraak maken, veranderen of afzeggen
  • Beeldbellen met uw zorgverlener
  • Uw medische gegevens bekijken
  • Een vraag stellen aan uw zorgverlener (via e-consult)
  • Een herhaalrecept aanvragen
  • Toestemming geven om uw medisch dossier te delen, bijvoorbeeld met uw huisarts

Wilt u meer weten over wat er mogelijk is op mijnHMC? Of over hoe mijnHMC werkt? Bekijk dan de animatievideo hieronder. Of lees dan hier verder.

mijnhmc animatie

Privacy

Uw privacy vinden wij heel belangrijk. Daarom gaan we op een veilige manier om met uw gegevens. We volgen hierbij de wettelijke richtlijnen.

Meer informatie

Heeft u vragen over het gebruik van mijnHMC? Kijk dan hieronder bij de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan naar 088 979 7900 of stuur dan een e-mail aan info@haaglandenmc.nl. Zet in de mail alstublieft uw naam, geboortedatum en patiëntnummer. We helpen u graag verder.

Dit e-mailadres is niet bedoeld voor medische vragen. Voor medische vragen kunt u contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Ook kan u uw vraag stellen bij het Patiëntenservicepunt. Hier staat een medewerker klaar om uw vragen te beantwoorden. Ook kan u hier oefenen met mijnHMC. Het Patiëntenservicepunt bevindt zich in de centrale hal van HMC Westeinde en is open van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen.

Inloggen en uitloggen

Dit is de meest veilige manier om te controleren dat u het echt bent. Zo zorgen we dat niemand anders uw medische informatie kan zien.

Heeft u vragen over DigiD? Kijk dan op de website van DigiD. Op deze website vindt u filmpjes over het aanvragen en gebruiken van DigiD.

Ook als u geen mobiele telefoon hebt, kunt u inloggen met sms-controle op uw DigiD. U ontvangt dan een gesproken sms-bericht op uw vaste telefoonnummer.

Nee, alleen u kunt uw medisch informatie zien als u inlogt.

Het kan zijn dat HMC uw Burger Service Nummer (BSN) nog niet gecontroleerd heeft. Bij de informatiebalie op de begane grond kunt u met uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) uw BSN laten controleren. Daarna kunt u inloggen met uw DigiD op mijnHMC. Als u als patiënt bent ingeschreven bij HMC, hebben we uw BSN al gecontroleerd.

Patiënten met een buitenlands identiteitsbewijs kunnen helaas niet inloggen op mijnHMC. Hetzelfde geldt trouwens voor de patiëntenportalen van de andere ziekenhuizen in Nederland.

Uitloggen kan op twee manieren:

  1. U logt vanzelf uit als u een kwartier lang nergens op klikt.
  2. Via de knop ‘Uitloggen’. Die vindt u rechtsboven op uw computer en in het menu rechtsboven op uw mobiele telefoon.

Voor kinderen logt u in met zijn of haar eigen DigiD. Heeft uw kind nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via de website van DigiD.

Dossier

We kunnen nu nog niet alle informatie laten zien uit uw medisch dossier. HMC voegt stap voor stap onderdelen van uw medisch dossier toe aan mijnHMC. Dit gebeurt onder het kopje ‘Dossier’ op mijnHMC. Dit dossier wordt daardoor steeds completer.

Het kan ook zijn dat uw zorgverlener de uitslag van een onderzoek nog niet heeft goedgekeurd. Dan ziet u de uitslag nog niet in mijnHMC.

Dit kan nog niet in mijnHMC. We zijn druk bezig om dit mogelijk te maken.

U kunt in mijnHMC nu alleen uitslagen zien van behandelingen die u krijgt in HMC.

Alleen medewerkers van HMC die u zorg geven. Andere zorgverleners mogen uw dossier alleen inzien als u dit goed vindt. U kunt toestemming geven aan:

  • uw huisarts
  • zorgverleners van andere zorgaanbieders (als dat technisch kan)

Dit kan:

  • in mijnHMC. Klik hier eerst op ‘Mijn gegevens’ en dan op ‘Toestemmingen’
  • bij de informatiebalie op de begane grond van een HMC-ziekenhuis
  • bij de polikliniek waar u onder behandeling bent

Dit kan via mijnHMC. Klik hier eerst op ‘Mijn gegevens’ en dan op ‘Toestemmingen’. Meer informatie vindt u op Delen van uw medische gegevens.

Wilt u dat een zorgverlener informatie krijgt terwijl die (nog) geen online toegang heeft tot uw dossier? Vraag dit dan bij de afdeling van HMC waar u onder behandeling bent.

Ook uw kind kan inloggen op mijnHMC met zijn of haar eigen DigiD. Uw kind kan op mijnHMC dan ook onder het kopje ‘Dossier’ het medisch dossier bekijken.

Digitaal afspraken maken

Sommige afdelingen hebben extra informatie nodig om een afspraak te maken met u. De polikliniek moet dit dan persoonlijk met u bespreken. Daarom kunt u sommige afspraken niet digitaal maken.

Heeft u een afspraak gemaakt via mijnHMC? Dan kunt u die tot 24 uur voor de afspraak afzeggen of veranderen in mijnHMC. Dit kan als u op ‘Agenda’ klikt in mijnHMC.
Heeft u de afspraak op een andere manier gemaakt? Bijvoorbeeld via de telefoon? Of wilt u de afspraak minder dan 24 uur voor de afspraak afzeggen of veranderen? Neem dan contact op met de polikliniek waar u de afspraak heeft.

Digitale vragenlijst invullen

Hebben wij u uitgenodigd om een vragenlijst in te vullen voor uw afspraak? Dan staat deze klaar op mijnHMC onder het kopje ‘Actielijst’.

Als u de vragenlijst heeft ingevuld, klikt u op ‘Opslaan’. Uw antwoorden komen dan vanzelf in uw medisch dossier. Hier kan uw zorgverlener ze terugvinden. U vindt de ingevulde vragenlijst zelf ook onder het kopje ‘Actielijst’ op mijnHMC. De vragenlijst staat daar bij de ‘Uitgevoerde acties’ onderaan de pagina.