Vragenlijst over de resultaten van uw behandeling in HMC

U kreeg een uitnodiging van HMC om een vragenlijst in te vullen over de resultaten van uw behandeling. Deze vragenlijst noemen we ook wel PROMs. Dat is een afkorting van de Engelstalige naam voor de vragenlijst: Patient Reported Outcome Measures.

Translate instructions

Our website has a translation option, which works on desktop computers and laptops. Follow the instruction below to translate the text:

1. Select the text you want to translate with your mouse or touchpad.

2. Choose ‘Vertalen’ with your mouse or touchpad.

3. Select the language you prefer.

4. You can read and/or listen to the translated text.

5. If a text is long, you cannot translate it all at once. Translate the text in sections instead.

Ankers

Use quicklinks to navigate to sections of the page quickly

Waarom ontvangt u een vragenlijst?

Wij versturen deze vragenlijst omdat we willen weten hoe u de resultaten van de behandeling ervaart. Zo krijgen we meer inzicht in de kwaliteit van onze zorg en komen we te weten hoe we die zorg voor u kunnen verbeteren. De vragenlijst is een vast onderdeel van uw behandeling.

Waarover gaan de vragen?

We stellen u vragen over onder meer pijn, vermoeidheid, lichamelijk functioneren en de kwaliteit van leven.

Wat gebeurt er met de antwoorden?

Uw zorgverlener bespreekt de antwoorden met u in de spreekkamer. De zorgverlener gebruikt uw antwoorden om de zorg beter af te stemmen op uw behoeften.

Wanneer krijgt u een vragenlijst?

U krijgt een vragenlijst op verschillende momenten: vóór, tijdens en/of na de behandeling. In de vragenlijst stellen we vaak dezelfde vragen.

  • Vóór de start van uw behandeling krijgt u de eerste vragenlijst.
  • Tijdens en na uw behandeling krijgt u meerdere keren een vragenlijst.
  • Bij sommige behandelingen krijgt u zelfs 5 tot 10 jaar na de behandeling nog vragenlijsten. Dit geldt voor behandelingen waarvan we de effecten op lange termijn in beeld willen krijgen.

Wie kan de antwoorden inzien?

Uw antwoorden zijn onderdeel van uw medisch dossier. Alleen medewerkers die direct betrokken zijn bij uw behandeling, kunnen uw antwoorden inzien. Zij hebben een geheimhoudingsplicht. Meer informatie over privacy in ons ziekenhuis vindt u hier.

In HMC doen wij ook wetenschappelijk onderzoek met gegevens uit medische dossiers. Het kan zijn dat we uw antwoorden op de vragenlijst meenemen in zo’n onderzoek. Meestal vragen we u eerst om toestemming en geven we informatie waar het onderzoek over gaat. Soms is dat niet verplicht. Bijvoorbeeld als we gegevens van heel veel patiënten willen gebruiken. Meer informatie over de verschillende vormen van wetenschappelijk onderzoek die wij doen, vindt u hier.

Hoe vult u een vragenlijst in?

  • Om een vragenlijsten in te kunnen vullen, hebben wij uw e-mailadres en uw 06-nummer nodig. Uw e-mailadres gebruiken we om een bericht te sturen met de link naar de vragenlijst. Uw 06-nummer gebruiken we om u een toegangscode te sturen.
  • Als we uw gegevens hebben ontvangen, krijgt u een e-mail van HMC.
  • Als u klikt op de link in de e-mail, komt u op de website van QuestManager. U kunt deze website vertrouwen.
  • Op uw mobiele telefoon ontvangt u een sms met een code.
  • U vult deze code in op de website van QuestManager.
  • Hierna kunt u de vragenlijst invullen.

Kunt u een vragenlijst tussentijds opslaan en er later mee doorgaan?

Ja, dat kan. Het systeem slaat uw antwoorden automatisch op. Als u weer klikt op de link in uw e-mail, kunt u verdergaan met de vragenlijst.

Heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig?

U heeft geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

De verbinding met de vragenlijst valt weg. Ben ik nu alle antwoorden kwijt?

Nee, want het systeem slaat uw antwoorden automatisch op. Als u een tijdje niets invult, verbreekt het systeem de verbinding. Als u weer op de link in uw e-mail klikt, kunt u verdergaan met de vragenlijst.

Gaat uw afspraak in het ziekenhuis door als u de vragenlijst niet (helemaal) heeft ingevuld?

De afspraak gaat dan gewoon door. Wel willen we graag van u weten waarom het niet lukte om de vragenlijst in te vullen. Misschien is dat omdat bijvoorbeeld de vragen niet duidelijk genoeg zijn of omdat de verbinding wegvalt. Wij kunnen dan het probleem voor u oplossen en de vragenlijst verbeteren.

Neem contact op met de polikliniek die u behandelt als het niet lukt de vragenlijst in te vullen.

In sommige poliklinieken kunt u voor uw afspraak de vragenlijst invullen op een iPad of andere tablet. Vraag hiernaar als u hiervan wilt gebruikmaken.

Waar kunt u een overzicht zien van de ingevulde antwoorden?

U kunt een print maken van de ingevulde antwoorden. U kunt die print eventueel meenemen naar uw volgende afspraak in HMC. Heeft u alle vragenlijsten ingevuld? Let er dan op dat u niet drukt op de knop ‘Uitloggen’. Wanneer u de eindtekst te zien krijgt, kunt u rechtsboven in het menu klikken op de drie horizontale streepjes. In beeld verschijnt dan de optie ‘Rapport aanmaken’. Klik hierop. Dan verschijnt even later het rapport in beeld.

Heeft u nog vragen?

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Stel ze dan aan uw zorgverlener of stuur een e-mail aan info@haaglandenmc.nl, met als onderwerp ‘PROMs’. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.