ZorgDomein

Verwijzen naar HMC is verwijzen via ZD

Translate instructions

Our website has a translation option, which works on desktop computers and laptops. Follow the instruction below to translate the text:

1. Select the text you want to translate with your mouse or touchpad.

2. Choose ‘Vertalen’ with your mouse or touchpad.

3. Select the language you prefer.

4. You can read and/or listen to the translated text.

5. If a text is long, you cannot translate it all at once. Translate the text in sections instead.

Ankers

Use quicklinks to navigate to sections of the page quickly

ZorgDomein

Uw patiënt snel en goed geïnformeerd verwijzen naar de juiste afspraak? HMC maakt gebruik van ZorgDomein (ZD) voor uw verwijzing (inclusief PDF of JPG bijlage) of diagnostiekaanvraag. Alle toegangstijden en behandeling vindbaar op één plek en snel informatie uitwisselen tussen u en HMC.

Contact

  • Servicedesk
    Bent u nog niet aangesloten op ZD? Of heeft u een vraag? Neem contact op met Servicedesk ZorgDomein via 020 471 52 82.
  • HMC ZorgDomein
    Heeft u een vraag over ons aanbod in ZorgDomein of wilt u graag gebruik maken van een ZD module? Neem dan contact op via verwijzer@haaglandenmc.nl.
  • ZorgDomein Patiëntoverleg app
    HMC vindt het belangrijk dat de eerste en tweedelijns zorgaanbieders elkaar goed kunnen vinden. Voor acute vragen hebben we de telefoon. Op initiatief van de medisch specialisten van HMC introduceren we voor niet-acute situaties een nieuw middel: de ZorgDomein Patiëntoverleg app. Deze beveiligde berichtenservice van ZorgDomein maakt het mogelijk dat zorgaanbieders met elkaar contact leggen op een moment dat het u uitkomt. Door gebruik te maken van de beveiligde berichtenservice is de privacy van patiëntgegevens gewaarborgd.
  • Gebruikersafspraken
  • Handleiding verwijzer

ZorgDomein Patiëntoverleg kunt u gebruiken via de desktop in uw ZorgDomein omgeving. Ook is het mogelijk om de ZorgDomein Patiëntoverleg-app op uw smartphone te installeren. De app is te downloaden via de App store of Google playstore. Zoek binnen de app store op “ZorgDomein” of “Patiëntoverleg” en installeer eenvoudig de zorgmessenger.

Tips

  1. Verwijsbrief later afronden? Informeer uw patiënt, dat voorkomt onnodige telefoontjes.
  2. Check of uw patiënt een geverifieerd BSN heeft. Dat voorkomt fouten.
  3. Werkt ZorgDomein niet optimaal? Download de gratis software van ZorgDomein om uw werkplek te optimaliseren via www.zorgdomein.nl/support.

Wijzigingen in ZorgDomein producten

Wijzigingen in ZorgDomeinproducten Q3 2024

Veelgestelde vragen ZorgDomein

Hoe kan ik ook gebruik maken van ZorgDomein?

Maken andere medewerkers op uw praktijk al gebruik van ZorgDomein, dan kunt u vanuit een patiënt verwijzen, nadat u een persoonlijk account heeft aangemaakt. Wanneer op de praktijk ZorgDomein nog niet wordt gebruikt, meld u dan aan via www.zorgdomein.nl/support.

Is het gebruik van ZorgDomein veilig?

ZorgDomein is in het bezit van een NEN7510 certificaat evenals het ISO27001 certificaat.

Moet ik een nieuwe verwijzing aanmaken als mijn patiënt naar een andere HMC locatie wil?

Als uw patiënt naar een andere HMC locatie wil, hoeft u geen nieuwe verwijzing te sturen.