Vragenlijst over de resultaten van uw behandeling in HMC

U ontving een uitnodiging van HMC om een vragenlijst in te vullen over de resultaten van uw behandeling. Deze vragenlijst noemen we ook wel PROMs. Dat is een afkorting van de Engelstalige naam voor de vragenlijst: Patient Reported Outcome Measures.

U ontving een uitnodiging van HMC om een vragenlijst in te vullen over de resultaten van uw behandeling. Deze vragenlijst noemen we ook wel PROMs. Dat is een afkorting van de Engelstalige naam voor de vragenlijst: Patient Reported Outcome Measures.

Waarom ontvangt u een vragenlijst?
Wij versturen deze vragenlijst omdat we willen weten hoe u de resultaten van de behandeling ervaart. Zo krijgen we meer inzicht in de kwaliteit van onze zorg en komen we te weten hoe we die zorg voor u kunnen verbeteren. De vragenlijst vormt een vast onderdeel van uw behandeling.

Waarover gaan de vragen?
We stellen u vragen over onder meer pijn, vermoeidheid, lichamelijk functioneren en de kwaliteit van leven.

Wat gebeurt er met de antwoorden?
Uw zorgverlener bespreekt de antwoorden met u in de spreekkamer. De zorgverlener gebruikt uw antwoorden om de zorg beter af te stemmen op uw behoeften.

Wanneer ontvangt u een vragenlijst?
U ontvangt een vragenlijst op verschillende momenten: vóór, tijdens en/of na de behandeling. In de vragenlijst stellen we vaak dezelfde vragen.

  • Vóór de start van uw behandeling ontvangt u de eerste vragenlijst.
  • Tijdens en na uw behandeling ontvangt u meerdere keren een vragenlijst.
  • Bij sommige behandelingen ontvangt u zelfs vijf tot tien jaar na de behandeling nog vragenlijsten. Dit geldt voor behandelingen waarvan we de effecten op lange termijn in beeld willen krijgen.

Wie kan de antwoorden inzien?
Alleen medewerkers die rechtstreeks betrokken zijn bij uw behandeling, hebben toegang tot de gegevens. Zij hebben een geheimhoudingsplicht. Zie ook ons privacybeleid.

Als wij uw antwoorden willen gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek, dan gebeurt dat altijd anoniem. De onderzoekers weten dan niet van wie de antwoorden afkomstig zijn. We vragen u vooraf om uw toestemming als we de antwoorden voor wetenschappelijk onderzoek willen gebruiken.

Hoe vult u een vragenlijst in?

  • Om een vragenlijsten in te kunnen vullen, hebben wij uw e-mailadres en uw 06-nummer nodig.
    Uw e-mailadres gebruiken we om een bericht te sturen met de link naar de vragenlijst.
    Uw 06-nummer gebruiken we om u een toegangscode te sturen.
  • Als we uw gegevens hebben ontvangen, ontvangt u een e-mail van HMC.
  • Als u klikt op de link in de e-mail, komt u terecht op de website van QuestManager. U kunt deze website vertrouwen.
  • Op uw mobiele telefoon ontvangt u een sms met een code.
  • U vult deze code in op de website van QuestManager.
  • Vervolgens kunt u de vragenlijst invullen.

Kunt u een vragenlijst tussentijds opslaan en er later mee doorgaan?
Ja, dat kan. Het systeem slaat uw antwoorden automatisch op. Als u weer op de link in uw e-mail klikt, kunt u verdergaan met de vragenlijst.

Heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig?
U heeft geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

De verbinding met de vragenlijst valt weg. Ben ik nu alle antwoorden kwijt?
Nee, uw antwoorden blijven behouden. Het systeem slaat uw antwoorden automatisch op. Als u een tijdje niets invult, verbreekt het systeem de verbinding. Als u weer op de link in uw e-mail klikt, kunt u verdergaan met de vragenlijst.

Gaat uw afspraak in het ziekenhuis door, als u de vragenlijst niet (helemaal) heeft ingevuld?
De afspraak gaat dan gewoon door. Wel willen we graag van u weten waarom het niet lukte om de vragenlijst in te vullen. Wellicht is dat omdat bijvoorbeeld de vragen niet duidelijk genoeg zijn of omdat de verbinding wegvalt. Wij kunnen dan het probleem voor u oplossen en de vragenlijst verbeteren.

Neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent, als het niet lukt de vragenlijst in te vullen.

In sommige poliklinieken kunt u voorafgaand aan uw afspraak de vragenlijst invullen op een iPad of andere tablet. Informeer hiernaar, als u daarvan wilt gebruikmaken.

Waar kunt u een overzicht zien van de ingevulde antwoorden?
Het is mogelijk om een print te maken van de ingevulde antwoorden. U kunt de print van de vragenlijst eventueel meenemen naar uw volgende afspraak in HMC.
Heeft u alle vragenlijsten ingevuld? Klik dan nogmaals op de link in uw e-mail. Dan opent onderstaande website. U kunt rechtsboven in het menu klikken op de drie horizontale streepjes. In beeld verschijnt dan de optie 'Rapport aanmaken'. Klik hierop. Dan verschijnt even later de rapportage in beeld.

questmanager.png

Heeft u nog vragen?
Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Stel ze aan uw zorgverlener of stuur een e-mail aan , onder vermelding van 'PROMs'. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.