Thuismonitoring bij COPD met de Thuismeten app

Uw behandelaar heeft met u besproken dat u mee gaat doen met Thuismeten voor COPD. Met de app Thuismeten van Luscii kunnen we u op afstand begeleiden als u extra zorg nodig heeft. Ook krijgt u meer inzicht in uw COPD-klachten.

Lees meer

Translate instructions

Our website has a translation option, which works on desktop computers and laptops. Follow the instruction below to translate the text:

1. Select the text you want to translate with your mouse or touchpad.

2. Choose ‘Vertalen’ with your mouse or touchpad.

3. Select the language you prefer.

4. You can read and/or listen to the translated text.

5. If a text is long, you cannot translate it all at once. Translate the text in sections instead.

Specialismen en team

Afspraak en contact

Onderin deze informatie leest u hoe u ons kunt bereiken in verschillende situaties.

Locatie

HMC Antoniushove

Adres

Burg. Banninglaan 1
2262 BA Leidschendam

Bewegwijzering

1e etage, route rood

Sluiten

Sluiten

HMC Bronovo

Adres

Bronovolaan 5
2597 AX Den Haag

Bewegwijzering

1e etage, route 65

Sluiten

Sluiten

HMC Westeinde

Adres

Lijnbaan 32
2512 VA Den Haag

Bewegwijzering

1e etage, route blauw

Sluiten

Sluiten

Ankers

Use quicklinks to navigate to sections of the page quickly

Over thuismonitoring bij COPD met de Thuismeten app

Uw behandelaar heeft met u besproken dat u mee gaat doen met Thuismeten voor COPD. Met de app Thuismeten van Luscii kunnen we u op afstand begeleiden als u extra zorg nodig heeft. Ook krijgt u meer inzicht in uw COPD-klachten.

Waarom de Thuismeten app?

Voor een goede behandeling van uw COPD is het belangrijk dat u iedere week een digitale vragenlijst invult. Zo hebben wij een goed beeld van uw klachten. Deze digitale vragenlijst kunt u invullen in de Thuismeten app.

Krijgt u meer klachten? Dan kunnen we u sneller en beter begeleiden met behulp van de vragenlijsten. Misschien kunnen we zelfs een longaanval of ziekenhuisopname voorkomen.

De app helpt u ook om meer inzicht te krijgen in uw COPD-klachten. U kunt daardoor op tijd contact met ons opnemen om uw klachten te bespreken als die erger worden. We kunnen u daarna advies geven over wat u het beste kunt doen. Maar we kunnen u bijvoorbeeld ook extra uitleg geven over het gebruik van uw medicijnen. Of uw medicijnen aanpassen als dat nodig is.

Het doel van de Thuismeten app is dus om uw zorg beter te maken. Als het nodig is, kunt u altijd naar het ziekenhuis komen voor controle.

Thuismeten-app

Hoe installeert u de Thuismeten app?

  1. U krijgt een mail van Luscii op het mailadres dat u heeft doorgegeven. U kunt de app dan installeren. Ziet u de mail niet direct? Kijk dan in uw spam of ongewenste mail.
  2. U downloadt de app op uw telefoon of tablet. U vindt de app in de Apple App Store onder de naam ‘Thuismeten’. In de Google Play Store heet de app ‘Thuismeten – zorg op afstand (Luscii)’.
  3. U krijgt bij het registreren in de app een controlecode via e-mail. Vul deze code in binnen 15 minuten. Anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren.
  4. Heeft u technische vragen over de app? Dan kunt u terecht bij de helpdesk van Luscii. U bereikt de helpdesk via mailadres support@luscii.com en via telefoonnummer 085 130 58 51. U kunt op werkdagen bellen tussen 09.00 – 17.00 uur.

Hoe werkt de Thuismeten app?

Heeft u de Thuismeten app geïnstalleerd? Bekijk dan de video ‘Hoe werkt Thuismeten’ onder het kopje ‘Zelfzorg’ in de app. De video legt uit hoe de Thuismeten app werkt. Hieronder leest u kort uit welke onderdelen de app bestaat en waarvoor u ze kunt gebruiken:

Acties

Onder ‘Acties’ vindt u de metingen die voor u klaarstaan op deze dag. U kunt op een meting klikken om deze te starten. Heeft u de meting al gedaan? Dan ziet u een icoontje dat aangeeft dat de meting is afgerond.

Zelfzorg

Onder dit kopje kunt u ‘Lessen’ volgen. In de lessen staat informatie die u kan helpen om te gaan met de beperkingen van COPD.

Onder ‘Informatie’ vindt u de verschillende fasen (groen t/m rood) van het Longaanvalplan. Zijn uw klachten erger geworden? Dan kunt u hier zien in welke fase van het Longaanvalplan u zit. U vindt hier ook adviezen over wat u het beste kunt doen in uw situatie.

U vindt onder ‘Informatie’ verder de medicijnen die u gebruikt. Hier staan ook de extra medicijnen die u moet gebruiken in geval van nood. Daarnaast staan onder ‘Informatie’ handige links naar folders en websites.

Onder ‘Metingen’ staan de vragenlijsten die u extra moet invullen als uw klachten erger zijn geworden. Deze vragenlijsten heten ‘metingen’. Misschien heeft u klachten die u niet kunt invullen in de metingen. Zet die klachten dan bij ‘Toelichting’ aan het einde van een meting.

Metingen

Uw zorgverleners in het ziekenhuis kunnen uw metingen zien zodra u ze heeft verstuurd. U kunt zelf uw ingevoerde metingen overzichtelijk terugzien in een grafiek onder het kopje ‘Metingen’. Zo kunt u zelf bijhouden hoe het met uw gezondheid gaat.

Berichten

U krijgt een bericht als u actie moet ondernemen op basis van de meting die u heeft ingevuld. Deze actie kan het doen van extra metingen zijn. Maar het kan ook zijn dat we u vragen om te kijken in uw Longaanvalplan voor adviezen.

Gaat het echt niet goed met u? Neem dan contact op met HMC, de huisartsenpost of 112. Onder in deze informatie vindt u de contactgegevens en kunt u zien met wie u contact moet opnemen in uw situatie.

Let op! Thuismeten helpt u op tijd contact op te nemen met zorgverleners als dat nodig is. Uw longverpleegkundige of longarts belt u niet zelf op als uit de metingen blijkt dat het niet goed gaat met u.

Wat kunt u verwachten van de metingen in de Thuismeten app?

COPD ken je normaal

Heeft u ‘Ja’ ingevuld? Dan krijgt u de volgende dag opnieuw een ‘Ken je normaal’. Dit gaat door totdat uw klachten minder zijn geworden.

Let op!

Ververs het scherm van uw telefoon of tablet om de nieuwe acties te ontvangen. Soms kan de app hier wat langer over doen.

Wie belt u als klachten niet overgaan?

Heeft u klachten die niet overgaan? Bel dan de longverpleegkundige tijdens het telefonische spreekuur. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 uur via telefoonnummer 088 979 57 71. Buiten deze tijden kunt u contact opnemen met de huisartsenpost. Bij (levensbedreigende) spoed belt u 112.

Wie belt u bij technische vragen over de Thuismeten app?

Met technische vragen over de app kunt u terecht bij de helpdesk van Luscii. U bereikt de helpdesk via mailadres support@luscii.com en via telefoonnummer 085 130 58 51. U kunt op werkdagen bellen tussen 09.00 en 17.00 uur.

Wie belt u voor het verzetten van een afspraak of met algemene vragen?

Voor verzetten van afspraken en/of algemene vragen belt u van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur met de polikliniek Longgeneeskunde. U bereikt de polikliniek via telefoonnummer 088 979 43 76.

U kunt ook een vraag stellen via het patiëntenportaal mijnHMC.