Eenvoudig contact met uw zorgverlener via BeterDichtbij
Ankers
Een aantal afdelingen van HMC zet de BeterDichtbij app in om met patiënten te communiceren. Bent u patiënt van de afdelingen Reumatologie of Gynaecologie? Of heeft u een familielid of kind dat is opgenomen op de Intensive Care of afdeling Neonatologie? Dan kunt u de BeterDichtbij app gebruiken. Hieronder vindt u de afdelingen op een rij:
- Poli Reumatologie
- HMC Fertiliteitscentrum en Bekkenbodemcentrum (poli Gynaecologie)
- Intensive Care (IC)
- Afdeling Neonatologie
Wat kunt u met de app BeterDichtbij?
Via BeterDichtbij kunt u uw zorgverlener makkelijk een vraag stellen over de zorg die u of uw familielid van ons ontvangt. U krijgt antwoord binnen 3 werkdagen. Ook kunnen wij u berichten sturen. U ontvangt bijvoorbeeld een afspraakherinnering en andere informatie over uw behandeling. Deze berichten kunt u rustig lezen op een moment dat u uitkomt. Uiteraard is de BeterDichtbij app veilig. Alleen uw zorgverlener en uzelf hebben toegang tot de gegevens.
Meer over privacy en de BeterDichtbij app
In onderstaande video ziet u wat de app BeterDichtbij voor u kan betekenen.
Let op: HMC zet de app BeterDichtbij in voor een proefperiode van ongeveer een half jaar. Daarna bepalen we of we de app blijven gebruiken, afhankelijk van de ervaringen van de patiënten en zorgverleners.
De app is niet geschikt voor noodsituaties. Neem bij spoed direct telefonisch contact op met uw polikliniek, huisarts of het landelijke alarmnummer 112.
Hoe installeer ik de app BeterDichtbij?
U kunt BeterDichtbij gebruiken zodra u bent uitgenodigd door uw zorgverlener. Heeft u een persoonlijke mail van BeterDichtbij ontvangen? Dan kunt u de app downloaden op uw mobiele telefoon en uw registratie doorlopen. Volg hiervoor de stappen hieronder. U kunt ook de installatievideo bekijken.
- Download de BeterDichtbij app.
- Open de BeterDichtbij app. Lees de Gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
- Vul de gevraagde gegevens in, zoals uw mobiele telefoonnummer. Gebruik dezelfde gegevens die bekend zijn bij uw zorgverlener.
Ga je BeterDichtbij gebruiken voor contact namens iemand anders, zoals een vader, moeder of kind? Dan vult u uw eigen gegevens in. - Nu ontvangt u een SMS met een code om uw gegevens te bevestigen. Vul deze code in.
- U ontvangt nu een code per e-mail. Vul deze in. Het kan zijn dat u eerst nog uw e-mailadres moet invullen.
- Stel een zelfgekozen pincode in, die uit 5 cijfers bestaat. U vult uw pincode 2 keer in, ter controle. Onthoud de pincode goed, want u hebt deze nodig als u de volgende keer inlogt.
De BeterDichtbij app is nu geactiveerd. U kunt eenvoudig en veilig berichten sturen naar uw zorgverlener.
Verschil tussen mijnHMC en BeterDichtbij
MijnHMC is uw patiëntenportaal. Hiermee heeft u toegang tot uw medische gegevens, afspraken en herhaalrecepten. Met mijnHMC kunt u ook zelf uw persoonlijke gegevens aanpassen en u voorbereiden op uw afspraak.
Met BeterDichtbij kunt u makkelijk contact hebben met uw zorgverlener. U kunt via BeterDichtbij een korte vraag stellen en informatie ontvangen.
Heeft u vragen?
- Heeft u een algemene of technische vraag? Neem dan contact op met de Servicedesk van BeterDichtbij. De Servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. U kunt de Servicedesk bellen op telefoonnummer 085 273 53 98 en mailen via service@beterdichtbij.nl.
- Gaat uw vraag meer over de zorg zelf? Dan kunt u terecht bij onze medewerkers van de afdelingen Reumatologie, Gynaecologie, Intensive Care en Neonatologie.
Meer informatie over de BeterDichtbij app vindt u ook op de website van BeterDichtbij. Daar staan bijvoorbeeld instructievideo’s en een overzicht van vragen en antwoorden.