In mijnHMC vindt u al uw informatie uit het ziekenhuis bij elkaar. In uw eigen veilige omgeving, waar u altijd toegang toe heeft. Hieronder leest u wat u op mijnHMC kunt regelen.
Controleer altijd of uw persoonlijke gegevens kloppen. Bijvoorbeeld uw contactgegevens, huisarts, tandarts en apotheek. In mijnHMC kunt u uw gegevens wijzigen. Dit kunt u doen door te klikken op ‘Mijn gegevens’.
Bekijk de handleiding ‘persoonlijke gegevens wijzigen’
Als voorbereiding op uw afspraak of opname krijgt u soms een e-mail. Daarop staat dan een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst staat klaar onder het tabblad ‘Actielijst’ in mijnHMC.
In mijnHMC kunt u zelf afspraken maken op deze manieren:
Belangrijk: U kunt niet voor alle afdelingen afspraken maken in mijnHMC
Sommige afdelingen hebben extra informatie nodig om een afspraak te maken. U bespreekt dit dan persoonlijk met uw zorgverlener. Soms heeft de arts ook tijd nodig om te bepalen wat voor afspraak het beste past bij uw situatie. Hierdoor ontvangt u de bevestiging van de afspraak misschien later. Volg de aanwijzingen op het Afspraakbericht van uw verwijzer op om een afspraak te maken.
U kunt beeldbellen (videobellen) met uw zorgverlener via een computer, tablet en sommige smartphones. Tijdens het beeldbellen kunt u vragen stellen aan uw zorgverlener. Uw verzekeraar vergoedt de kosten van beeldbellen. Niet elke afspraak is geschikt voor beeldbellen. Het is bijvoorbeeld niet zo handig wanneer de arts u moet onderzoeken. Uw zorgverlener bepaalt of uw afspraak geschikt is voor beeldbellen.
In mijnHMC kunt u uw medische gegevens bekijken. Ze staan in mijnHMC onder het kopje ‘Dossier’. U vindt hier bijvoorbeeld:
In mijnHMC staan alleen de gegevens die we bij HMC over u hebben vastgelegd. Medische gegevens van andere organisaties of van andere ziekenhuizen staan er niet in.
Wilt u uw medische gegevens delen met uw huisarts of met andere zorgaanbieders? Dan kunt ons hiervoor toestemming geven. In mijnHMC doet u dit door eerst te klikken op ‘Mijn gegevens’ en dan op ‘Toestemmingen’. Lees meer hierover op deze webpagina.
Bent u onder behandeling bij HMC en heeft u een vraag aan uw zorgverlener? Dan kunt u via mijnHMC een beveiligde e-mail (e-consult) sturen. Uiterlijk binnen drie werkdagen krijgt u een reactie.
Om via e-consult met uw zorgverlener te kunnen mailen, vragen we u het volgende te doen:
Heeft u snel zorg nodig? Neem dan meteen telefonisch contact met ons op. Een e-consult is niet geschikt voor spoed.
Bekijk de handleiding 'stel online een vraag via e-consult'
U kunt via mijnHMC een herhaalrecept aanvragen van medicijnen die uw arts bij HMC heeft voorgeschreven. U kunt dit doen als uw behandelaar u daarvoor toestemming heeft gegeven.
Bekijk de handleiding 'herhaalrecept aanvragen'