Zorgverlenersportaal/HAP-portaal

Translate instructions

Our website has a translation option, which works on desktop computers and laptops. Follow the instruction below to translate the text:

1. Select the text you want to translate with your mouse or touchpad.

2. Choose ‘Vertalen’ with your mouse or touchpad.

3. Select the language you prefer.

4. You can read and/or listen to the translated text.

5. If a text is long, you cannot translate it all at once. Translate the text in sections instead.

Ankers

Use quicklinks to navigate to sections of the page quickly

Medische gegevens van uw patiënt direct digitaal inzien

Heeft u patiënten in HMC? U kunt medische gegevens van uw patiënt, ‘realtime’ digitaal inzien in het Zorgverlenersportaal, zoals:

  • alle uitslagen van aanvullende diagnostiek
  • medicatie voorgeschreven in HMC
  • conclusie en beleid na een consult bij HMC

Inloggen zorgverlenersportaal/HAP-portaal met Uzi-pas

Alle huisartsen kunnen direct met hun Uzi-pas inloggen in het Zorgverlenersportaal om gegevens van eigen patiënten in te loggen.
Log in op: zvp.haaglandenmc.nl of bekijk ons instructiefilmpje.

Vanuit de Huisartsenpost / HADOKS  kunnen huisartsen inloggen met de Uzi-pas in het HAP-portaal. Hiermee kunnen ook gegevens ingezien worden van niet eigen patiënten. Indien de huisarts het dossier van de patiënt raadpleegt, zal de patiënt hierover geïnformeerd worden per e-mail. Log in op: zorgverleners-extranet.haaglandenmc.nl.

Werkt dit niet? Dan kan het zijn dat u nog niet bent aangemeld. Aanmelden kan via het formulier onderaan deze pagina.

Voor overige vragen kijk op veelgestelde vragen. Of neem contact op met Team Verwijzers via 088 – 979 27 90 of via verwijzer@haaglandenmc.nl.

Veelgestelde vragen Zorgportaal/HAP-portaal

Waarom zie ik zo weinig patiënten in het portaal?

Omdat uw patiënten nog geen toestemming hebben gegeven dat u de gegevens in mag zien. U kunt uw patiënten uitnodigen deze toestemming te geven in mijnHMC, bij de informatiebalie in een van de HMC-locaties op de begane grond of bij de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Mijn waarnemers kunnen de gegevens van mijn patiënten niet inzien?
Waar kan ik terecht met vragen over uitslagen?

U kunt contact opnemen met het specialisme bij wie uw patiënt onder behandeling is.

Kan ik ook berichten sturen aan de specialisten van HMC via het portaal?

Dit kan niet via het portaal maar wel op een beveiligde app zoals Patiëntoverleg van ZorgDomein of Siilo.

Krijg ik realtime inzage in de gegevens of zit er een vertraging in?

U krijgt realtime inzage in geaccordeerde uitslagen. Als uw patiënt gebruik maakt van online inzage via mijnHMC kan hier een vertraging op zitten.

Aanvraag toegang zorgverlenersportaal/HAP-portaal