MijnHMC: wijs patiënten op de mogelijkheid om online hun vraag te stellen

13 september 2022

Via mijnHMC kunnen patiënten online een vraag stellen aan een zorgverlener of polikliniek waar zij onder behandeling staan. Dit kan door beveiligde mail te sturen (een e-consult). Krijg je als huisarts vragen van een patiënt die voor een zorgverlener bij HMC bedoeld is? Laat patiënten dan weten dat ze deze via een e-consult kunnen stellen.

Waarom online vragen laten stellen?
Via een e-consult kunnen patiënten een vraag stellen aan hun behandelend arts op een moment dat het hen uitkomt. Het geeft de patiënt overzicht. Via mijnHMC hebben patiënten namelijk al hun informatie over de zorg bij elkaar. Hun afspraken, medisch dossier, herhaalrecepten, vragenlijsten en ook de vragen die ze aan een zorgverlener hebben gesteld. Zo zorgen we dat patiënten goed geïnformeerd zijn.

Voor wie?
Alle patiënten die onder behandeling zijn bij HMC kunnen online hun vraag stellen aan een zorgverlener. De vragen worden binnen drie werkdagen beantwoord. Het is dus niet geschikt voor spoedvragen.

Heeft een patiënt vragen over mijnHMC? Verwijs ze dan naar de website van HMC. Daarnaast hebben we speciaal voor vragen over mijnHMC een Patiënten Servicepunt opgericht. Dit Servicepunt bevindt zich op HMC Westeinde en is ook telefonisch of per mail te bereiken. 

Wil je zelf meer weten over mijnHMC?
MijnHMC is het online patiëntenportaal bij HMC. Patiënten vinden hier informatie over hun behandeling. Ook kunnen ze op mijnHMC een vraag stellen aan hun behandelaar of een herhaalrecept aanvragen. Wil je meer weten over mijnHMC? Kijk dan op de website van HMC of bekijk de animatievideo over mijnHMC.

Meer nieuws