Contact

Snel informatie uitwisselen tussen u en HMC

Team verwijzers

  • Jessica Coppens-Steketee Manager, afdeling verwijzers
  • Irma ter Haar, Adviseur verwijzers
  • Mila Verschoor, Adviseur verwijzers/ Zorgdomein
  • Aroena Soerdjbali, Medewerker verwijzers

T 088 979 27 90
E

Zorgmail

Via zorgmail (Edifact) kunt u HMC bereiken voor wijzigingen die u aan ons wilt doorgeven. Bijvoorbeeld een adreswijziging, foutief geadresseerde post, overname van uw praktijk, doorgeven van een waarnemer of datum pensionering.

  • Zorgmail:

Contact met specialist

U kunt als verwijzer voor contact met de specialist bellen met: 088 979 20 31.

Dit telefoonummer wordt met voorrang aangenomen. De centrale verbind u door met de dienstdoende arts, polikliniek, afdeling of specifieke medewerker.

ZorgDomein Patiëntoverleg app

HMC vindt het belangrijk dat de eerste en tweedelijns zorgaanbieders elkaar goed kunnen vinden. Voor acute vragen hebben we de telefoon. Op initiatief van de medisch specialisten van HMC introduceren we voor niet-acute situaties een nieuw middel: de ZorgDomein Patiëntoverleg app. Deze beveiligde berichtenservice van ZorgDomein maakt het mogelijk dat zorgaanbieders met elkaar contact leggen op een moment dat het u uitkomt. Door gebruik te maken van de beveiligde berichtenservice is de privacy van patiëntgegevens gewaarborgd.

ZorgDomein Patiëntoverleg kunt u gebruiken via de desktop in uw ZorgDomein omgeving. Ook is het mogelijk om de ZorgDomein Patiëntoverleg-app op uw smartphone te installeren. De app is te downloaden via de App store of Google playstore. Zoek binnen de app store op “ZorgDomein” of “Patiëntoverleg” en installeer eenvoudig de zorgmessenger.


Veelgestelde vragen

Verwijzers

Dit kunt u doen door een mail te sturen:

Via Zorgmail HMCmeldpunt: 500107538@lms.lifeline.nl of via meldpunt@haaglandenmc.nl

Graag ontvangen wij  in de mail een beschrijving van uw gewijzigde gegevens.

HMC streeft ernaar om zorg en service van goede kwaliteit te leveren. Helaas kan het dan toch voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij vinden het belangrijk om uw ongenoegen zo snel mogelijk weg te nemen. U kunt een mail met een beschrijving van uw verbeterpunt en contact gegevens sturen naar verwijzer@haaglandenmc.nl

Team verwijzers zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Wij staan open voor nieuwe ideeën om de zorg binnen de keten te verbeteren. Heeft u als ketenpartner een voorstel om gezamenlijk de zorg te verbeteren dan horen wij dat graag. U kunt hiervoor contact opnemen met het team verwijzers.

Als u in gesprek wilt met een specialist over samenwerking, nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied of andere onderwerpen binnen onze dienstverlening kunt een mail sturen naar verwijzer@haaglandenmc.nl

Graag in de mail aangeven met welk specialisme of specialist u een afspraak wilt maken en wat het gespreksonderwerp is. Team verwijzers zal contact met u opnemen over de afspraak.

Voor vragen over behandeling van een specifieke patiënt of over uitslagen kunt u de Verwijzerslijn bellen: 088 979 20 31.

Dit telefoonnummer wordt met voorrang aangenomen. U hoeft nog maar één telefoonnummer te onthouden, de centrale verbindt u door met de dienstdoende arts, polikliniek, afdeling of specifieke medewerker. Voor 088-nummers betaald u het lokale tarief.

U kunt de Verwijzerslijn bellen: 088 979 20 31
Dit telefoonnummer wordt met voorrang aangenomen. U hoeft nog maar één telefoonnummer te onthouden, de centrale verbindt u door met de dienstdoende arts, polikliniek, afdeling of specifieke medewerker. Voor 088-nummers betaald u het lokale tarief.

U ontvangt als aanvrager de uitslagen via zorgmail indien bij ons uw EDI-nummer bekend is. Ontvangt u de uitslagen nog niet via zorgmail en wilt u dit wel graag? Geef uw EDI-nummer dan door aan HMC zorgadministratie via apbf@haaglandenmc.nl

Heeft u nog geen zorgmailnummer, dan kunt u deze aanmaken via de website van zorgmail: https://aanmelden.zorgmail.nl

 

Graag ontvangen wij zo snel mogelijk bericht van u zodat het hersteld kan worden. U kunt mailen met apbf@haaglandenmc.nl. Indien u ook patientengegevens mee wil sturen kunt u bij voorkeur gebruik maken van ons emailadres in zorgmail. Via zorgmail worden de gegevens veilig verzonden. Ons zorgmailadres is hmcmeldpunt@zorgmail.nl.

ZorgDomein

Als uw patiënt naar een andere HMC locatie wil, hoeft u geen nieuwe verwijzing te sturen.

Een ZD-verwijzing kunt u niet annuleren. Wel kan ervoor gekozen worden om de verwijzing naar een andere zorginstelling te sturen. De huidige zorginstelling krijgt dan een annulering en de nieuw gekozen zorginstelling krijgt de ZD-verwijzing. In het Regieoverzicht zoekt u de verwijzing op en klikt op “herzenden”.

ZorgDomein is in het bezit van een NEN7510 certificaat evenals het ISO27001 certificaat.

Maken andere medewerkers op uw praktijk al gebruik van ZorgDomein, dan kunt u vanuit een patiënt verwijzen, nadat u een persoonlijk account heeft aangemaakt. Wanneer op de praktijk ZorgDomein nog niet wordt gebruikt, meld u dan aan via www.zorgdomein.nl/support