Online nazorg van de SEH-arts

Online nazorg van de SEH-arts

Crispijn van den Brand, SEH-arts

We maken het vaak genoeg mee op de Spoedeisende Hulp; mensen die opgelucht naar huis gaan na een bezoek aan ons, maar bij wie thuis allerlei vragen opkomen. Bijvoorbeeld omdat hun kind opnieuw een bloedneus krijgt. Omdat ze niet meer precies weten hoe ze hun krukken goed af kunnen stellen. Of omdat ze zich afvragen waar ze op moeten letten bij hun kind met koorts.

Het is ook wel logisch; een bezoek aan de SEH is een stressvolle gebeurtenis. En juist in die situaties, onthoud je niet alle informatie die je wordt verteld. Op internet is veel informatie te vinden, maar niet al die informatie is betrouwbaar. Ook spreken verschillende adviezen elkaar soms tegen. Dat maakt mensen onzeker.

De juiste informatie na bezoek aan de SEH, altijd bij de hand

Als SEH-artsen vangen we die signalen op. Vorig jaar besloot de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen dit vraagstuk centraal op te pakken. Met elkaar hebben we nu een website ontwikkeld, die ook als app beschikbaar is. De site staat vol duidelijke teksten en filmpjes waar mensen met vragen duidelijke informatie kunnen vinden.

Ook vanuit het HMC hebben we een bijdrage geleverd onder andere aan de algemene informatie wat een SEH is en hoe een SEH werkt.

Sinds kort informeren we patiënten na hun bezoek aan de SEH over deze website of geven hen een kaartje mee. Zo willen we hen thuis wat extra zekerheid bieden.

Lees meer op de website sehzorg.nl of download de app in de appstore (voor Android of voor IOS).

Zie ook